34-340 Jeleśnia, Rynek 11

Wycieczka do Wrocławia uczniów klas 5 i 6

Dnia 23 września 2024r. klasy V i VI wybrały się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. W wyjeździe wzięło udział 45 uczniów i 4 nauczycieli.

Zbiórka miała miejsce o godzinie 6:45 pod szkołą. O godzinie 7:00 wyjechaliśmy w stronę Wrocławia. Na miejsce dotarliśmy po 5 godzinach jazdy.

Jako pierwsze zwiedzaliśmy zespół historycznego centrum– zobaczyliśmy m.in. Ostrów Tumski, Katedrę -wewnątrz, Stare Jatki,  późnogotycki Ratusz. Wszyscy cieszyli się z każdego napotkanego krasnala. Wszystkim chodziło o odnalezienie   jak największej liczby niewielkich rzeźb krasnali. Na rynku wrocławskim uczniowie wzięli udział w grze miejskiej, podczas której sprawdzili, ile zapamiętali z opowieści pani przewodnik.

Następnie udaliśmy się do Panoramy Racławickiej, która na wszystkich zrobiła ogromne wrażenie.

Na koniec dnia udaliśmy się do miejsca noclegowego – Hotelu “Strzelec” gdzie zjedliśmy obiado-kolację i udaliśmy się na odpoczynek.

W drugim dniu wycieczki, po śniadaniu udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, który jest drugim najstarszym ogrodem w Polsce, wpisanym na listę zabytków woj. dolnośląskiego i mieszczącym się w granicach podlegających szczególnej ochronie historycznego centrum Wrocławia. Tam poznali najciekawsze rośliny występujące w różnych środowiskach na terenie Polski, jak także w strefie tropikalnej i subtropikalnej świata. W ramach edukacji przyrodniczo-ekologicznej uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat różnorodności wymagań klimatycznych i glebowych roślin, poznali poszczególne gatunki objęte ścisłą ochroną oraz zasady postępowania z roślinami chronionymi. Ten urokliwy ogród zrobił na uczniach wielkie wrażenie. Urocze alejki, różnorodna roślinność, malownicze oraz wodne zakątki pozwoliły wszystkim odpocząć. Po odbyciu krótkiego spaceru przez Park Szczytnicki i obserwacji wrocławskiej fontanny multimedialnej – otoczonej pergolą i w bezpośrednim sąsiedztwie Hali 100-lecia udaliśmy się na zwiedzanie Miejskiego Ogrodu Zoologicznego i Afrykarium.

Przed wyjazdem z Wrocławia zjedliśmy obiad i o godz.15.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Do Jeleśni dotarliśmy po godz.19.00.
Wycieczka przyniosła uczniom dużo radości, rozwinęła wiedzę, a wielu umożliwiła przebywanie w miejscach, które do tej pory znali tylko „ze słyszenia”.