Laboratorium przyszłości
W ramach programu „Laboratoria przyszłości” uczniowie klas zapoznali się z działalnością drukarki 3D i jej obsługą. Przeprowadzone działania stanowić będą „bazę” do dalszej pracy z urządzeniami technicznymi. Posłużą rozwijaniu kompetencji kreatywnych i pobudzą logiczne myślenie. Praca z nowym sprzętem przyczyni się także do uatrakcyjnienia zajęć o nowatorskie technologie. Podczas zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania uczniowie przenieśli się do parku rozrywki i złożyli, a następnie zaprogramowali w aplikacji Obrotowy Diabelski Młyn, Szybkie Wejście do parku, Klasyczną karuzelę, Huśtawkę idealną. Zadowolenie i zaangażowanie uczniów było bardzo duże. Warsztaty z robotyką to nie tylko zabawa, ale być może początek wielkiej kariery naukowej. Uczniowie mają szansę na rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań i talentów, które przełożą się na lepszy start w dorosłość. Sprzęt multimedialny: aparat fotograficzny wykorzystywany jest w czasie imprez i uroczystości szkolnych oraz podczas zajęć. Zdjęcia wykonywane aparatem i zamieszczane na szkolnej stronie internetowej są uwiecznieniem takich szkolnych wydarzeń jak: Rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Edukacji Narodowej i pasowanie na ucznia, Dzień kropki, czy zabawy andrzejkowej i wielu innych. Uczniowie klasy VII w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości” zapoznali się z nowym sprzętem „technicznym”. Jest to nowoczesna stacja lutownicza, która uatrakcyjni zajęcia techniczne. Uczniowie starannie rozpakowali sprzęt, sprawdzili całe wyposażenie, zapoznali się z instrukcją obsługi i przepisami BHP. Z pewnością nowy sprzęt przyczyni się do poszerzenia kompetencji uczniów naszej szkoły oraz wzbogaci wiedzę i umiejętności dotyczące elektrotechniki i materiałoznawstwa. Uczniowie klasy VII na lekcji chemii korzystali z pomocy dydaktycznych, które szkoła pozyskała w programie „Laboratorium przyszłości”. Temat lekcji to elektrolity i nieelektrolity. Młodzi chemicy mieli za zadanie utworzyć prosty obwód elektryczny i zbadać kilka substancji, które przewodzą prąd elektryczny, a które nie. Dzięki temu zapamiętają, że elektrolitami, które są nam bardzo potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są substancje, które przewodzą prąd elektryczny. W dalszej części lekcji badano odczyn różnych substancji, które używamy na co dzień w domu. Uczniowie zapamiętają, że barwa od pomarańczowej do czerwonej oznacza odczyn kwasowy a od zielonej do niebieskiej odczyn zasadowy. Kolor żółty to odczyn obojętny. Badano odczyny papierkiem wskaźnikowym a także preparatem w płynie. Na długo w głowach uczniów zostaną wiadomości poznane przez doświadczenia.