Laboratoria przyszłości – Sztuczna inteligencja
W kwietniu na zajęciach w pracowni „Laboratorium Przyszłości” uczniowie rozwijali umiejętności manualne, techniczne, matematyczne, kreatywnego myślenia oraz podstaw programowania.
Największym zainteresowaniem uczniów korzystających z „Laboratorium Przyszłości” cieszyło się programowanie robota PHOTON. Mogli oni się wtedy w namacalny sposób zetknąć ze sztuczną inteligencją oraz zapoznać z podstawami programowania. W kwietniu uczniowie mieli możliwość zapoznania się ze sposobem wykorzystania klocków lego przy programowaniu. Dzięki wykorzystaniu intuicyjności języka kodowania opartego na scratchu, uczniowie zdobyli nowe doświadczenia. Poprzez kreatywną zabawę kształtowali umiejętności manualne, techniczne oraz myślenie matematyczne.
Robili eksperymenty i doświadczenia z biologii, chemii, geografii i fizyki. Badali: pobieranie wody w roślinie, parowanie wody w roślinie, gęstość cieczy, badanie wpływu stopnia zmineralizowania wody na ilość powstającej piany oraz badanie wpływu napięcia powierzchniowego na objętość kropli wody.
W tym miesiącu bardzo często był wykorzystywany aparat fotograficzny zakupiony z projektu „Laboratorium Przyszłości”. W ten sposób dokumentowane były szkolne imprezy, zajęcia w laboratorium oraz wyjazdy.
Maj
Uczniowie zapoznali się z długopisem 3D. Zajęcia z długopisami 3D sprzyjają nie tylko współpracy i integracji uczniów, lecz także kształtowaniu wytrwałości, cierpliwości i dokładności w wykonywaniu podjętego zadania. Ponadto praca z tym narzędziem pozwala uwolnić kreatywność, ćwiczy myślenie trójwymiarowe, rozwija wyobraźnię. Uczestnicy za pomocą długopisu 3D mogą zmienić rysunki w przestrzenne obiekty, a afekty ich działania są widoczne natychmiast. Mogą wymyślać i tworzyć elementy dekoracyjne, a przy odrobinie praktyki nauczyć się malować w powietrzu czy używać długopisów do celów naprawczych i sklejenia przedmiotów wydrukowanych w 3D.
+17